ابراهیم بهمنی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان کنگان و بندر شیرینو - دوره ششم

کارشناس فناوری اطلاعات پتروشیمی کاویان

مسئول ارتباطات و فناوری اطلاعات کانون فرهنگی هنری شهيد صياد شيرازی

مسئول روابط عمومی بخشداری سیراف ، شورای اسلامی شیرینو و بخش ، ورزش روستای و عشایری شهرستان کنگان

مدیر تبلیغات شرکت نسل سوم فناوران

عضو انجمن جامعه شناسی ایران

عضو انجمن انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

عضو انجمن انجمن کامپیوتر ایران

ابراهیم بهمنی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان کنگان و بندر شیرینو - دوره ششم

کارشناس فناوری اطلاعات پتروشیمی کاویان

مسئول ارتباطات و فناوری اطلاعات کانون فرهنگی هنری شهيد صياد شيرازی

مسئول روابط عمومی بخشداری سیراف ، شورای اسلامی شیرینو و بخش ، ورزش روستای و عشایری شهرستان کنگان

مدیر تبلیغات شرکت نسل سوم فناوران

عضو انجمن جامعه شناسی ایران

عضو انجمن انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

عضو انجمن انجمن کامپیوتر ایران

نوشته های بلاگ

به تاسی از دولت و رهبر فرزانه انقلاب جوانگرایی را در پیش بگیرید + یادداشت

به تاسی از دولت و رهبر فرزانه انقلاب جوانگرایی را در پیش بگیرید + یادداشت

✍️یادداشت از ابراهیم بهمنی:

الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین.

ملکا ذکرتو گویم که تو پاکی و خدایی           نروم جز به همان ره که توام راهنمایی

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب:
«آفت‌زُدایی از انقلاب» مأموریت جوانان در گام دوم
تجربه‌های عینی از گره‌گشایی‌های جوانان انقلابی
 اصل این است که کنار جوان‌ها باشید
اعتماد به جوانان بر مبنای سیره نبوی است
تأملی در پیشران‌‌های گام دوم
«انقلابیگری و جوانگرایی » لازمه تحقق گام دوم انقلاب

با عرض سلام و احترام خدمت استاندار محترم استان عزیزمان بوشهر و فرمانداران جهادی و انقلابی شهرستان های استان بوشهر، چند دقیقه ای وقت شما بزرگواران را می گیریم و یادآور می شویم و مطالبه ای به حق به شرح زیر داریم:

امروز در شرایطی خاص رهبر معظم انقلاب اسلامی بر استفاده از مدیران جوان برای تحول گرایی در ساختار اجرایی کشور و حرکت شتابان به سمت توسعه و پویایی در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید دارند.

بر اساس همین فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت و الزام باور داشتن به قدرت و توانایی جوانان، مردم ولایتمدار نیز باید به ویژگی‌های یاد شده ایمان آورده و بر همین مبنا و با تمسک بر اصول چهارگانه تعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی، تخصص در موضوع، انقلابی و منتظر بودن و با تکیه بر جوان گرایی را ملاک انتخاب مسئولان شهری و کشوری قرار دهند.

جناب اقای احمد محمدی‌ زاده استاندار محترم و فرمانداران عزیز دولت و حضرتعالی قول استفاده از جوانان در راس امور داده اید و امید داریم از جوانان استفاده شود

اعتماد به جوانان با درایت و دارای تحصیلات عالیه می‌تواند در شرایط کنونی جامعه تنها راه حل عبور از بحران‌های شهری پیش‌رو باشد؛ بحران‌هایی که تنها با تکیه بر تحصیلات مربوطه و افراد با انگیزه قابل رفع شدن هستند.

متاسفانه مدت‌های مدیدی است که جوانان پس از اتمام تحصیلات عالیه از روی جبر و نبود اعتماد در جامعه، چاره‌ای جز خانه نشینی و از یاد بردن اهداف تحسین‌برانگیز خود در راستای مدیریت بهتر شهری و ارتقاء سطح کیفی معیشت مردم، ندارند.

باید به یاد داشته باشیم که اعتماد امروز ما به جوانان موفق در عرصه علمی و دانشگاهی، زمینه ساز حضور فعال فرزندان ما در آینده‌ای نچندان دور است؛ اگر امروز ما میدان فعالیت و اعتماد را برای جوانان محیا نکنیم، فردایی بسیار نزدیک فرزندان ما در مقابل گلوله‌های بی اعتمادی و ناامیدی که امروز ما خالقشان هستیم کشته خواهند شد.

بدون شک باتوجه به شرایط کنونی مدیریت و اتفاقات رخ داده در شهر، ضرورت دارد که نسلی که چهار دهه مدیریت عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره را در دست داشته است به فکر استراحت افتاده و میدان را برای جنگ جوانان با مشکلات محیا کنند.امروز جوانان باید درجایی که شایستگی آن را دارند جذب و به کار گرفته شوند؛ باید توجه داشت که حل مشکلات شهری تنها با تکیه بر جوانان رفع شدنی نیست، بلکه باید هر جوان باتکیه بر تحصیلات مربوطه، تقوای الهی و انگیزه کافی خود را در معرض گزینش قرار دهد تا شهروندان بتوانند با اعتماد به یک فرد با سواد علمی مربوطه، بزرگ ترین مسئولیت ممکن را به وی اعطا کنند.

معمولاً نسل های مختلف حاملان اصلی برنامه‌های توسعه هستند؛ اگر به درستی زمینه و بسترهای لازم برای ایفای این نقش میانجی گرانه مهیا شود، می توان امیدوار بود که اصول، ارزش ها، باورها، آرمان ها و همچنین دست آوردهای ما در حوزه های مختلف علم، فناوری، اقتصاد و غیره دست به دست به نسل های بعدی منتقل شده و از شکاف و انقطاع نسلی جلوگیری شود.همانطور که مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب فرمودند، راه طی شده در گام اول انقلاب فقط قطعه ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان های بلند نظام جمهوری اسلامی است؛ دنباله ی این مسیر که به گمان زیاد به دشواریِ گذشته ها نیست، باید با همت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار جوانان طی شود.
خدمت صادقانه به مردم مد نظر جوانان گام دوم انقلاب باشد و از ظرفیت و تجربه پیشکسوتان غافل نشوند.
جوانانی که منصوب می‌شوند، تدبیر عقلانیت، علم، آگاهی، دانش و تجربه پیشکسوتان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
جوانان انقلابی برای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های عمومی دولت و اعتلای پرچم کشور تلاش کنند.
تحرک اجتماعی در استان به نشاط سیاسی منجر شود ، تقویت احزاب سیاسی و اجرایی کردن منشور سیاسی مقام معظم رهبری به عنوان فصل‌الخطاب در دستور کار قرار گیرد.
ایجاد نشاط در میان احزاب بدون در نظر گرفتن سمت و سو باشد، جاری کردن سیاست‌های دولت سیزدهم و داشتن پیوست در فعالیت‌های حوزه سیاسی مورد توجه قرار گیرد.
تکلیف است که خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به شایستگی، به سمع و نظر مردم برسد.

برچسب:
2 دیدگاه
  • تورج ایرجی 4:32 ق.ظ 10 تیر 1401 پاسخ

    امیدواریم که با جوانگرایی در تمامی سطوح بر سرعت اجرایی برنامه ها افزوده شود و با انتقال نسل با تجربه و پیشکسوت به جایگاه مشاوره و استادی، و تربیت نسلی پویا در بنیان خانواده و منطقه، شرایط هم برای جوانان و هم برای تمامی گروه‌های سنی مساعدتر و پربارتر گردد. انشااله

    • ابراهیم بهمنی 11:29 ق.ظ 5 آذر 1401 پاسخ

      پیام شما به دکتر احمدی نماینده محترم حوزه جنوب استان بوشهر ارسال شد.

یک دیدگاه بنویسید