ابراهیم بهمنی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان کنگان و بندر شیرینو - دوره ششم

کارشناس فناوری اطلاعات پتروشیمی کاویان

مسئول ارتباطات و فناوری اطلاعات کانون فرهنگی هنری شهيد صياد شيرازی

مسئول روابط عمومی بخشداری سیراف ، شورای اسلامی شیرینو و بخش ، ورزش روستای و عشایری شهرستان کنگان

مدیر تبلیغات شرکت نسل سوم فناوران

عضو انجمن جامعه شناسی ایران

عضو انجمن انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

عضو انجمن انجمن کامپیوتر ایران

ابراهیم بهمنی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان کنگان و بندر شیرینو - دوره ششم

کارشناس فناوری اطلاعات پتروشیمی کاویان

مسئول ارتباطات و فناوری اطلاعات کانون فرهنگی هنری شهيد صياد شيرازی

مسئول روابط عمومی بخشداری سیراف ، شورای اسلامی شیرینو و بخش ، ورزش روستای و عشایری شهرستان کنگان

مدیر تبلیغات شرکت نسل سوم فناوران

عضو انجمن جامعه شناسی ایران

عضو انجمن انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

عضو انجمن انجمن کامپیوتر ایران

نوشته های بلاگ

احمد ابوطالب؛ بهترین شهردار جهان (2021)

احمد ابوطالب؛ بهترین شهردار جهان (2021)

احمد ابوطالب
بهترین شهردار جهان 2021
سال تولد: 1961
محل تولد: مراکش
تحصیلات: فارغ التحصیل مهندسی برق

احمد ابوطالب (زاده 29 اوت 1961) سیاستمدار مراکشی-هلندی حزب کارگر (PvdA) و روزنامه نگار است و از 5 ژانویه 2009 شهردار روتردام بوده است. ابوطالب در 29 آگوست 1961 در بنی سیدل در مراکش متولد شد. او به عنوان فرزند یک امام سنی بربر ریف در یک روستای کوچک در استان نادور، منطقه ریف بزرگ شد. سپس به همراه مادر و برادرانش در سال 1976، هنگامی که 15 ساله بود به هلند رفت. ابوطالب قبلاً متوجه تفاوت خود با بچه های دیگر شده بود؛ همانطور که در مصاحبه ای می گوید: “من خیلی متفاوت بودم، چنین بچه مدرسه ای. من می خواستم یاد بگیرم، می خواستم همه چیز را بدانم.

ابوطالب سپس مهندسی برق را با تخصص مخابرات در مدارس مختلف تا مدرسه Hogere Technische تحصیل کرد و در آنجا مدرک کارشناسی مهندسی گرفت. پس از فارغ التحصیلی به عنوان خبرنگار در تلویزیون ورونیکا، رادیو NOS و RTL Nieuws مشغول به کار شد. او همچنین در روابط عمومی وزارت بهداشت هلند کار می کرد. ابوطالب در سال 1998 مدیر سازمان فروم شد، موسسه ای که به چند فرهنگی در هلند پرداخته است. وی همچنین در شهرداری آمستردام به عنوان کارمند دولتی مشغول به کار شد. در سال 2002 برای یک مقام دولتی با حزب لیست پیم فورتوین درخواست کرد، اما پس از مخالفت با سیاست های LPF، آن را انتخاب نکرد. او یک سال بعد به PvdA پیوست.

در ژانویه 2004، ابوطالب جانشین رسوایی شد که Rob Oudkerk را در شهر آمستردام به عنوان مرد آلدرمن تجربه کرده بود. رهبر حزب کارگر Wouter Bos در کتاب خود Wat Wouter Wil (انگلیسی: What Wouter want) گفته است که اگر حزب کارگر در تشکیل کابینه بعدی پس از انتخابات 2006 مشارکت داشته باشد، ابوطالب به عنوان وزیر منصوب می شود. احمد در آن زمان ادعا می کرد که می خواهد بر کار خود به عنوان سرپرست تمرکز کند و “اول این مهم است که PvdA در انتخابات برنده شود.

وقتی حزب کارگر واقعاً بخشی از ائتلاف جدید شد، ابوطالب به عنوان وزیر امور خارجه در امور اجتماعی، پیشنهاد شد، اما او در پاسخ گفت که به وظایف کوچک و کم اهمیتی نمی دهد و معتقد است که می تواند چیزهای بیشتری نسبت به وزیر امور اجتماعی، به دست آورد.

ابوطالب به همراه معاون دیگر وزیر، نبات آلبایراک ترک تبار  در زمان تعیین قرارهای اعلام شده توسط Geert Wilders به ​​دلیل داشتن پاسپورت دوگانه مورد انتقاد قرار گرفت. به گفته ویلدرز و حزب او، وزیران دولت نباید دارای تابعیت دوگانه باشند که به گفته آنها به معنی وفاداری دوگانه است.

در 31 اکتبر 2008 ابوطالب به عنوان شهردار روتردام، انتخاب شد. او در 5 ژانویه 2009 جانشین شهردار سابق؛ ایوو اوپستلتن شد و جتا کلینسما جانشین وی به عنوان وزیر خارجه شد. ابوطالب که از مراکش به هلند آمده است، اولین شهردار یک شهر بزرگ در هلند است که هم یک مهاجر و هم مسلمان است. او از تبار برفی رفیان و دارای تابعیت دوگانه هلند و مراکش است.

احمد ابوطالب؛ از طولانی ترین و محبوب ترین شهرداران اروپا
در ژانویه امسال، ابوطالب سومین دوره خود را به عنوان شهردار روتردام سوگند یاد کرد و او را به یکی از طولانی ترین (و محبوب ترین) شهرداران اروپا تبدیل کرد.

او علاوه بر اثبات “مدیریت استثنایی” در طول بحران کرونا، توسط بنیاد شهرداران شهر لندن به عنوان “رهبری روتردام با شجاعت، صبر و حیا از سال 2009” نیز شناخته شد. همچنین از مسائل فوری اجتماعی و زیست محیطی بسیار آگاه است و  معتقد است که شهرها برای مقاومت در برابر بلایای طبیعی باید مقاوم تر باشند. در این دوران دیوانه کننده باید مطمئن بود که بدانیم دست های ایمن وجود دارد.

در حالی که شرح شغل رسمی او “شهردار” یا burgemeester (استاد شهروندان) است، بسیاری از روتردامی ها از شهردار ابوطالب بیشتر به عنوان burgervader (پدر شهروندان) یاد می کنند، زیرا در تمام مدت فعالیت خود، احمد ابوطالب به عنوان پدر یک خانواده بسیار بزرگ عمل کرده است.

ابوطالب در پاسخ گفت که نسبت به این انتخاب، بسیار مفتخر است که مردم روتردام او را برای این کار نامزد کرده اند. او ادامه داد که از ساکنان این شهر زیبا که افراد مختلف با هم زندگی می کنند بسیار قدردانی می کند.

آثار
Droom & daad (2015; Dream & action)
De roep van de stad (2015; The call of the city)

منبع
wikipedia
Dutchnews
Dutchreview

برچسب:
یک دیدگاه بنویسید