ابراهیم بهمنی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان کنگان و بندر شیرینو - دوره ششم

کارشناس فناوری اطلاعات پتروشیمی کاویان

مسئول ارتباطات و فناوری اطلاعات کانون فرهنگی هنری شهيد صياد شيرازی

مسئول روابط عمومی بخشداری سیراف ، شورای اسلامی شیرینو و بخش ، ورزش روستای و عشایری شهرستان کنگان

مدیر تبلیغات شرکت نسل سوم فناوران

عضو انجمن جامعه شناسی ایران

عضو انجمن انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

عضو انجمن انجمن کامپیوتر ایران

ابراهیم بهمنی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان کنگان و بندر شیرینو - دوره ششم

کارشناس فناوری اطلاعات پتروشیمی کاویان

مسئول ارتباطات و فناوری اطلاعات کانون فرهنگی هنری شهيد صياد شيرازی

مسئول روابط عمومی بخشداری سیراف ، شورای اسلامی شیرینو و بخش ، ورزش روستای و عشایری شهرستان کنگان

مدیر تبلیغات شرکت نسل سوم فناوران

عضو انجمن جامعه شناسی ایران

عضو انجمن انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

عضو انجمن انجمن کامپیوتر ایران

نوشته های بلاگ

ناهید کوربان ننشی؛ شهردار برگزیده سال 2014

ناهید کوربان ننشی؛ شهردار برگزیده سال 2014

ناهید کوربان ننشی
جایزه بهترین شهردار جهان 2014
سال تولد: ۱۹۷۲
محل تولد: تورنتو
تحصیلات: کارشناسی ارشد سیاست عمومی

ناهید کوربان ننشی (در انگلیسی: Naheed Nenshi) (زادهٔ ۱ فوریه ۱۹۷۲ در تورنتو، کانادا) سیاستمدار کانادایی، سی و ششمین شهردار و شهردار کنونی شهر کلگری استان آلبرتا کانادا است. او از والدینی جنوب آسیایی اهل تانزانیا در کانادا زاده شد. ناهید ننشی در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب جایزه بهترین شهردار جهان شد.

ناهید ننشی؛ شهردار کلگری و برنده جایزه شهردار جهانی 2014، تحسین برانگیزترین شهردار شهرهای بزرگ کانادا است. چشم انداز وی درباره چگونگی برنامه ریزی یک شهر برای آینده، توجه متفکران شهری را از سرتاسر آمریکای شمالی جلب کرده است.

وی از زمان روی کار آمدن در سال 2010، تبدیل به تحسین برانگیزترین شهردار شهر بزرگ کانادا شده است. چشم انداز او، چشم اندازی شهری است که از ذکاوت دولت محلی غافل نمی شود. برای بسیاری در آمریکای شمالی و در واقع اروپا، شهردار ننشی، الگویی برای مدیریت قاطع و شامل برنامه ریزی رو به جلو است.

وی همچنین در طی بلایایی مانند سیل آلبرتا در سال 2013 و قطع برق سال گذشته که بخش های زیادی از مرکز شهر را تحت تأثیر قرار داده است، رهبری قدرتمندی را نشان داده است. در حالی که شهردار ننشی، برچسب گذاری به عنوان مترقی یا در واقع هر چیز دیگری را رد می کند، در مصاحبه شهردار جهانی سال گفت: “من واقعاً معتقدم که این نوع طبقه بندی مردم را از خود بیگانه می کند و آنها را از مشارکت در روند سیاسی بازمی دارد.”
در سال 2010 ناهید ننشی پس از اینکه “انقلاب ارغوانی”، تصور رای دهندگان را از طیف وسیع سیاسی به تصرف خود در آورد، اولین شهردار مسلمان یک شهر بزرگ آمریکای شمالی شد. حدود شش هفته قبل از انتخابات 18 اکتبر 2010، نظرسنجی ها تنها هشت درصد حمایت از ناهید ننشی را نشان می دادند، اما استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی همراه با فعالیت های خستگی ناپذیر حامیان، باعث پیروزی او در روز انتخابات شد. سه سال بعد شهردار با تقریبا سه چهارم آرا، مجدداً انتخاب شد.

فعالیت های اجرایی
ننشی در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۰ فعالیت خود را شروع کرد. او چندین سال در مک کینزی قبل از اینکه شرکت مشاوره خود “Ascend Group” را راه اندازی کند، مشغول به فعالیت بود. این شرکت به سازمان ملل در مورد راه های تشویق شرکت های ثروتمند برای مشارکت در تابعیت شرکت ها، توصیه هایی را ارائه کرده است.

او به عنوان یک جوان حرفه ای با پیوستن به کانادا 25 (سازمان شبکه فدرال که مشاوران حرفه ای زیر 35 سال، سیاست های عمومی و رهبری آنرا به عهده دارند) توانایی های اجرایی خود را توسعه داد.

ننشی از مخالفان دائمی روزنامه نگار تورنتو سان ازرا لوانت بود. بعداً لوانت منتقد مکرر سیاستهای ننشی شد. در سال 2002، ننشی درمورد اینکه چگونه شهرها می توانند متخصصان جوان را حفظ کرده و از منابع به طور موثرتری استفاده کنند، در نشریه ای با عنوان ” ایجاد موتورهای رشد و مگنت های توسعه شهرهای کانادا” نوشت.

در سال 2006، ننشی نویسنده اصلی “برنامه 100 ساله ImagineCalgary” بود. وی دو گروه شهروندی را با هدف بهبود دولت مدنی کلگری تاسیس کرده است. در سال 2009، ننشی دعوت شد تا به یکی از اعضای بنیانگذار Civic Camp تبدیل شود، یک انجمن شهروندی فعال که Calgarians را تشویق و قادر می سازد تا ایده های فعالانه در امور مدنی داشته باشند و همکاری کنند. 

وی یکی از بنیانگذاران گروه سگ های نگهبان در تالار شهر “کمپین بهتر کلگری” بود. همچنین، یک مدرس در مدیریت غیرانتفاعی در دانشکده تجارت بیست در دانشگاه مونت رویال بود و یک ستون امور شهرداری را به طور منظم برای کلگری هرالد نوشت.

جوایز و افتخارات
• ننشی و دو نماینده دیگر کانادایی به دلیل ایده های ابتکاری خود در زمینه برنامه ریزی شهری در سال 2011 از طرف مجمع جهانی اقتصاد، برنده جایزه رهبران جوان شدند.

• به دلیل اجرای ایده های مترقی مانند شفافیت، جایزه موسسه برنامه ریزان کانادا را در سال 2012 دریافت کرد.

• توسط مجله Maclean’s 50 و در لیست برتر کانادایی ها ( 2013 ) در رتبه دوم مهمترین افراد و در کنار نخست وزیر استفان هارپر قرار گرفت.

• در 14 سپتامبر 2014، عنوان Blackfoot را به دست آورد؛” کسی که اردوگاه را حرکت می دهد و دیگران او را دنبال می کنند “. این نام، نشان دهنده نقش رهبری او برای مردم کلگری است.  ننشی در سال 2014 جایزه شهردار جهانی را دریافت کرد. وی اولین شهردار کانادا شد که این جایزه را از آن خود کرد.

• در سال 2017، ننشی از طرف موسسه موزاییک برای کمک به تقویت بافت کانادا “حامی افتخاری صلح” شد.

منبع
Wikipedia
World Mayor

برچسب:
یک دیدگاه بنویسید